Durant
aquestos dies de confinament ha augmentat de forma exponencial l’ús de la
comunicació online, degut a múltiples factors, al teletreball, a la soletat, a l’avorriment,
entre molts altres.
Segons l’informe realitzat per App Annie als primers mesos de la pandèmia demostra que el temps que hem dedicat a les xarxes socials i altres aplicacions mòbils ha augmentat un 20 % el primer trimestre de 2020.
Segons l’informe realitzat per App Annie als primers mesos de la pandèmia demostra que el temps que hem dedicat a les xarxes socials i altres aplicacions mòbils ha augmentat un 20 % el primer trimestre de 2020.
A
la telefonia mòbil, el temps dedicat a les aplicacions de Android ha augmentat
un 20 % i les compres en aplicacions un 5 %. Al sistema de Apple, les compres
han crescut en un 15%. Aquestes xifres han generat 23,4 mil milions de dòlars
en tot el món .
Dades de l’estudi
APP ANNIE
Alguns dels
països amb més creixement són Itàlia al capdavant amb un 30 %, França amb un
15%, Alemanya i EEUU amb un 10%.
Entre
aquestes apps les més utilitzades són les relacionades amb la
comunicació, degut al confinament i a les dificultats que provoca una pandèmia per
fer vida social al carrer amb familiars i amics.
Dades de l’estudi
APP ANNIE
En estos
gràfics es pot observar el creixement de les aplicacions relacionades amb les
videoconferències en països molt
afectats per la pandèmia durant el més de març. El fet de que haja crescut l’ús
de ferramentes de vídeo trucades ha creat un interès en altres xarxes socials que
ha provocat millores en les funcions de vídeo com Facebook i Instagram.
Sols a
Itàlia Facebook va tindre un augment de fins a un 70 % en el temps que passem
els usuaris a la app, les views de Instagram y Facebook es van
duplicar en una setmana, l’ús de la missatgeria mòbil va augmentar en més de un
50 % i el temps de videotrucades grupals més del 1.000 % durant l’últim més.
Seguint amb
l’entreteniment online, el sector del videojoc a marcat rècords històrics tant
en consoles i pc com en mòbils. Un exemple és Corea del Sud, un dels primers països
en sofrir la pandèmia, va veure un augment del 35 % respecte de la mitjana del
2019 amb videojocs per a dispositius mòbils.
Dades de l’estudi
APP ANNIE
No sols ha
hagut un augment al sector de l’entreteniment online. Les polítiques de confinament a les cases han
provocat un creixement a les aplicacions relacionades amb el treball, amb
aquestes les persones han pogut col·laborar i fer grups de treball per continuar
treballant sense interrupcions. Una d’aquestes aplicacions ha sigut Zoom la
qual va estar a la posició 1 en descarregues de IOS superant a tot tipus de
videojocs i apps . Al següent gràfic es pot observar el creixement a
Xina de desembre a març.
Segons marca
l’estudi esta és una bona oportunitat per a que les empreses donen a conèixer
la marca i arribar a aquelles persones que busquen productes en línia.
Caiguda
de ventes de mòbils
Amb els bons
resultats de les aplicacions de telefonia mòbil, no podem afirmar el mateix per
a les ventes dels dispositius que ofereixen aquestos servicis. Segons l’informe
de la consultora Strategy Analytics ha hagut una caiguda del 38 % en el sector.
En febrer de
2019 es van vendre 99.2 milions de unitats i al 2020 61.8 milions. Les marques
de Samsung i Apple han reduït les ventes però es mantenen a les seues posicions com a primer i segon
fabricant mundials.
Fonts:
- https://www.appannie.com/en/insights/market-data/coronavirus-impact-mobile-economy/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=ww-organicsocial-202003-generic-profile-page-posts&utm_content=orgsocial-&sfdcid=7016F000002qjo1
- https://www.abc.es/tecnologia/redes/abci-tecnologicas-hunden-coronavirus-pesar-redes-sociales-aumentan-202003251111_noticia.html
- https://as.com/meristation/2020/03/26/betech/1585260230_488683.html
- https://www.lavanguardia.com/tecnologia/20200406/48338246134/coronavirus-dispara-tiempo-pasamos-redes-sociales.html
Molt interessant Mr Delegat
ResponderEliminar