viernes, 5 de junio de 2020

Efectes del confinament a la xarxa


Durant aquestos dies de confinament ha augmentat de forma exponencial l’ús de la comunicació online, degut a múltiples factors, al teletreball, a la soletat, a l’avorriment, entre molts altres.

Segons l’informe realitzat per App Annie als primers mesos de la pandèmia demostra que el temps que hem dedicat a les xarxes socials i altres aplicacions mòbils ha augmentat un 20 % el primer trimestre de 2020.

A la telefonia mòbil, el temps dedicat a les aplicacions de Android ha augmentat un 20 % i les compres en aplicacions un 5 %. Al sistema de Apple, les compres han crescut en un 15%. Aquestes xifres han generat 23,4 mil milions de dòlars en tot el món .
  

Dades de l’estudi APP ANNIE

Alguns dels països amb més creixement són Itàlia al capdavant amb un 30 %, França amb un 15%, Alemanya i EEUU  amb un 10%.

Entre aquestes apps les més utilitzades són les relacionades amb la comunicació, degut al confinament i a les dificultats que provoca una pandèmia per fer vida social al carrer amb familiars i amics.


Dades de l’estudi APP ANNIE

En estos gràfics es pot observar el creixement de les aplicacions relacionades amb les videoconferències en  països molt afectats per la pandèmia durant el més de març. El fet de que haja crescut l’ús de ferramentes de vídeo trucades ha creat un interès en altres xarxes socials que ha provocat millores en les funcions de vídeo com Facebook i Instagram.

Sols a Itàlia Facebook va tindre un augment de fins a un 70 % en el temps que passem els usuaris a la app, les views de Instagram y Facebook es van duplicar en una setmana, l’ús de la missatgeria mòbil va augmentar en més de un 50 % i el temps de videotrucades grupals més del 1.000 % durant l’últim més.

Seguint amb l’entreteniment online, el sector del videojoc a marcat rècords històrics tant en consoles i pc com en mòbils. Un exemple és Corea del Sud, un dels primers països en sofrir la pandèmia, va veure un augment del 35 % respecte de la mitjana del 2019 amb videojocs per a dispositius mòbils.



Dades de l’estudi APP ANNIE

No sols ha hagut un augment al sector de l’entreteniment online.  Les polítiques de confinament a les cases han provocat un creixement a les aplicacions relacionades amb el treball, amb aquestes les persones han pogut col·laborar i fer grups de treball per continuar treballant sense interrupcions. Una d’aquestes aplicacions ha sigut Zoom la qual va estar a la posició 1 en descarregues de IOS superant a tot tipus de videojocs i apps . Al següent gràfic es pot observar el creixement a Xina de desembre a març.
 Dades de l’estudi APP ANNIE


Segons marca l’estudi esta és una bona oportunitat per a que les empreses donen a conèixer la marca i arribar a aquelles persones que busquen productes en línia.

Caiguda de ventes de mòbils

Amb els bons resultats de les aplicacions de telefonia mòbil, no podem afirmar el mateix per a les ventes dels dispositius que ofereixen aquestos servicis. Segons l’informe de la consultora Strategy Analytics ha hagut una caiguda del 38 % en el sector.

En febrer de 2019 es van vendre 99.2 milions de unitats i al 2020 61.8 milions. Les marques de Samsung i Apple han reduït les ventes però es mantenen  a les seues posicions com a primer i segon fabricant mundials.

Fonts:

1 comentario: