miércoles, 10 de junio de 2020

Canvi en la forma de consum durant la pandèmia

Ja l'ú d'abril havia augmentat el tràfic web un 50%, amb un clima de confinament ben generalitzat arran del món. Açò es déu a que si ja abans la gent utilitzava anar de compres com a entreteniment, ara encara més, donat que hem estat més temps a casa i conseqüentment hem tingut més temps per aborri-nos i inevitablement per a acabar en qualsevol pàgina web. 

coronavirus consumer trends omnichannel

Amb aquestes dades dels EEUU podem comprovar que s'han compensat les compres fetes en tenda i les fetes per Internet. Primer augmentaren de forma constant fins a principis de març (trobant un pic el 2 de març) i després caigueren les compres en tenda en picat, mentre que les online van vore un notable augment.


coronavirus consumer trends united states


En aquest gràfic, també dels EEUU, veiem el gran augment de compres fetes en una gran quantitat de categoríes. És especialment significativa la dels rooters inalàmbrics, adaptadors i portàtils.
coronavirus consumer trends france

Per una altra banda, en França també hi ha hagut un increment considerable, en aquest cas és a destacar la compra de consoles de videojocs, de grabadors de vídeo i audio i també de processadors. No podem comparar els EEUU amb França donat que estàn en escales diferents.

És també curiós que la compra d'articules per a mascotes haja augmentat tant; exemple d'açò són els EEUU i Itàlia.
coronavirus consumer trends pets united states
coronavirus consumer trends pets italy

Veiem que en ambdós els hàbits de consum han canviat, hi ha un augment considerable de les compres online però trobem una contraposició entre els EEUU amb una compra basada sobre tot en menjar per a gats i a Itàlia amb un augment encara més considerable comparat amb la resta d'animals en els gossos.


coronavirus consumer trends grocery united states

També hem vist un augment en la compra de productes frescos, pot ser per complementar la compra que van fer inicialment al començament de la quarentena de productes no perible. Veiem un augment en la compra de fruites, verdures, pasta fresca i carn, ous i marisc.
coronavirus consumer trends grocery united kingdom
Veiem un escenari similar al Regne Unit, amb més necesitat de productes làctis, fruites i verdures i pa i pastissos. És curiós veure la diferència entre els productes més demandats perquè ens diuen molt sobre els distins hàbits alimeticis dels països.

Com hem vist, és obvi que hi ha hagut un augment en la compra per internet i per tant en els hàbits de consum. Ja veurem amb la eixa total de la pandèmia con ha afectat exactament a llarg termini.

Font: https://www.criteo.com/es/insights/coronavirus-tendencias-del-consumidor/

No hay comentarios:

Publicar un comentario